دلیل عمده برای تصمیم گیری سازمانها جهت استقرار “اداره مدیریت خدمت”

ایجاد اداره مدیریت خدمت در سازمانها مستلزم وجود منابع کافی همچنین اشتیاق و توجیه مدیریت سازمان میباشد. در همین زمینه منافع کلیدی و مهم استقرار اداره مدیریت خدمات که سازمانها را ترغیب به این ایجاد آن میکند، و قطعا در راستای افزایش رضایت و وفاداری مشتری موثر خواهد بود به شرح ذیل امی باشد :
۱٫ بهبود کیفیت:
با دار بودن رویکردی متمرکز بر بهبود مستمر خدمات در سازمان، تمامی خدمات و فرآیندهای مربوطه به میزان مناسبی بهبود مییابد و سازمان توجه خود را به بهبود تمام خدمات متناسب با وضعیت موجود و مطلوب آن معطوف میدارد.
۲٫ کاهش دوبارهکاری:
سازمان با استقرار اداره مدیریت خدمات به طور قطع فرصتی پیدا خواهد کرد که به بهبود منابع مصرفی در این واحد بپردازد و استفاده از منابع و مدیریت دانش در این واحد را متعال نماید و نیز کارهای زائد و دوبارهکاریها را حذف نماید.
۳٫ فرایندها و متدولوژیهای منسجم:
توسعه و پیادهسازی فرآیندهای منسجم، یکپارچه و استاندارد در واحد مدیریت خدمات سازمان
۴٫ ارتقای کار حرفهای و تخصصی پیرامون مدیریت خدمات:
با دارا بودن واحدی مخصوص مدیریت خدمات، این امر به صورت حرفهای و تخصص دنبال خواهد شد و رویکرد سازمان نسبت به آن به عنوان یک واحد مجزا در سازمان متفاوت خواهد بود.
۵٫ افزایش قابلیت و صلاحیت مدیریت خدمات سازمان:
با دارا بودن رویکردی منسجم در مدیریت خدمات سازمان، منابع سازمان در تعامل بیشتری با یکدیگر خواهند بود و درک بهتری از فرآیندهای مدیریت خدمات خواهند داشت.
۶٫ ارتقای میزان ارزشآفرینی خدمات برای کسبوکار:
با داشتن مدیریت و حاکمیت یکپارچه و منسجم در سازمان برای مدیریت خدمات ارائه شده به مشتریان، مدیران ارشد اطمینان خواهند داشت که خدمات فناوری اطلاعات همواره اهداف کسبوکار را تحقق خواهد بخشید و ارزش بالایی برای سازمان به ارمغان خواهند آورد.
۷٫ پشتیبانی یکپارچه:
رویکرد منسجم و متمرکز مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در سازمان، امکان پشتیبانی مستمر خدمات را فراهم میآورد و مسئولیت هر یک از افراد در برابر خدمات ارائه شده به مشتری مشخص خواهد شد.
۸٫ بهبود سابقه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در سازمان:
با ایجاد یک واحد مدیریت خدمات اثربخش در سازمان تلاشهای بیشمار و بیوقفه این واحد بیشتر و ملموستر از قبل از سوی مدیریت ارشد احساس میشود.
۹٫ انعطافپذیری توان مدیریت خدمات:
مدیریت خدمات فناوری اطلاعات به عنوان یک واحد مجزا به تقویت منابعی در راستای ارتقای عملکرد مدیریت خدمات میپردازد و در مواقع لزوم این منابع را در اختیار سایر واحدها قرار میدهد و سایر واحدها جهت رفع مشکلات خود میتوانند از این منابع کمک بگیرند.
۱۰٫ تخصص و تبحر در ابزار مدیریت خدمات:
واحد مدیریت خدمات فناوری اطلاعات میتوانند به طور تخصصی به انتخاب، ارزیابی، نگهداری و توسعه ابزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در سازمان بپردازد.
منافع کلیدی و مهم استقرار اداره مدیریت خدمات که سازمانها را ترغیب به ایجاد آن میکند، منجر به افزایش رضایت و وفاداری مشتری خواهد شد