دانش مدیریتکسب و کار

تحول دیجیتال

Digital Transformation

تحول دیجیتال که همیشه به عنوان یک اقدام اساسی استراتژیک حائز اهمیت بوده، در پی شیوع ویروس کرونا اهمیت بیشتری پیدا کرده است.بر اساس نظرسنجی تأثیرات کسب و کار در که در ماه ژوئیه انجام شد، پنجاه و نه درصد از ۳۷۳ تصمیم‌گیرنده فناوری اطلاعات گفته‌اند فشارهای ناشی از همه‌گیری کرونا تلاش آن‌ها برای ایجاد تحول دیجیتال را سرعت بخشیده است.

علاوه بر این، با وجود نگرانی‌های بودجه‌ای که در پی شیوع COVID-19 به وجود آمده، طبق تحقیقاتی که در ماه مه منتشر شد، بودجه‌های جهانی برای فناوری‌ها و خدمات تحول دیجیتال ۱۰٫۴ درصد در سال ۲۰۲۰ رشد می‌کند و به ۱٫۳ بیلیارد دلار می‌رسد. هزینه استفاده از ابزارهای دیجیتال به اندازه سایر فناوری‌ها تأثیرپذیر نبوده است، چرا که طبق گفته کریگ سیمپسون، تحلیل‌گر اقتصادی، بیشتر پروژه‌های مقیاس بزرگ که در حال انجام هستند، در استراتژی کسب و کار گسترده‌تر نقش مهمی دارند.

تحول دیجیتال به طور کلی به عنوان مجموعه‌ای از ابزارها و فرآیندهای مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای حل مشکلات کسب و کار و جلب رضایت مشتریان استفاده می‌شود. اما بسیاری از مدیران فناوری اطلاعات روش‌های مختلفی را برای اجرای این ابزارها به کار می‌گیرند. در این مقاله متخصصان در مورد تحول دیجیتال صحبت می‌کنند و به مدیران فناوری اطلاعاتی که تعاملات دیجیتالی را آغاز کرده‌اند، مشاوره می‌دهند.

جورج وسترمن، دانشمند و محقق در دانشگاه MIT و نویسنده کتاب Leading Digital: Turning Technology Into Transforming Business، گفته است تحول دیجیتال نشانگر یک بازاندیشی اساسی در مورد چگونگی استفاده سازمان‌ها از فناوری، افراد و فرایندها برای ایجاد تغییرات اساسی در عملکرد کسب و کار است.

تحول دیجیتال که در حالت ایده‌آل توسط مدیر عامل شرکت، با همکاری مدیران فناوری اطلاعات، مدیران منابع انسانی و دیگر مدیران ارشد رهبری می‌گردد، نیاز به همکاری بین بخش‌های مختلف برای ترکیب کردن فلسفه‌های متمرکز بر کسب و کار با مدل‌های توسعه سریع دارد. این تغییرات گسترده معمولاً در پی مدل‌های جدید کسب و کار و جریان‌های درآمد جدید انجام می‌شود که ناشی از تغییر در انتظارات مشتری در مورد محصولات و خدمات است.

وسترمن می‌گوید: “انتظارات مشتری بسیار فراتر از آن چیزی است که شما واقعاً می‌توانید انجام دهید. این به معنای بازاندیشی اساسی در مورد کارهایی است که با کمک فناوری در سازمان انجام می‌دهیم.”

برچسب ها
مشاهده بیشتر

سعید ثابت قدم

سعید ثابت فدم مشاور ارشد بازاریابی استراتژِک و برندینگ Doctorate of Business Administration Digital Transformation

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن