
به وجود آوردن یک تجربه مشتری خوب نیاز دارد که تمام تمرکز یک کسبوکار روی مشتری باشد و کارهای زیادی برای بالا بردن کیفیت تجربه مشتری صورت گیرد.
جربه مشتری دیدگاه کلی تجربه مشتریان از کسبوکار یا برند شماست. تجربه مشتری نتیجه هر ارتباطی است که یک مشتری با کسبوکار شما دارد، از وبگردی گرفته تا صحبت با پشتیبانی و دریافت محصول یا خدمتی که از شما خریده است. هرگونه تلاشی که شما داشته باشید بر دیدگاه مشتریان و تصمیمگیری آنها در مراجعه مجدد به شما اثرگذار است. پس رمز موفقیت کسبوکارتان ایجاد یک تجربه عالی برای مشتری است.

تدارک یک تجربه مشتری عالی برای هر کسبوکاری بسیار مهم است. هر چه تجربه مشتری Customer Experience بهتر باشد مشتریان بیشتر میشوند و بازخوردهای مثبت بیشتری دریافت میکنید و همزمان شکایات مشتریان هم از شما کمتر میشود. مزایای تجربه مشتری با کیفیت عبارتند از:
- بیشتر شدن وفاداری مشتریان
- بالا رفتن رضایت مشتریان
- نظرات مثبت و پیشنهادات و نقل قولهای بهتر برای بازاریابی
تجربه مشتریان با پشتیبانی چه تفاوتی دارد؟
در واقع خدمات مشتریان تنها یک بخش کوچک از گسترهای است که تجربه مشتری را در بر میگیرد. همانطور که گفتیم، تجربه مشتری یک دیدگاه کلی از شرکت شماست که بر اساس ارتباطی که مشتری با کسبوکار شما داشته شکل گرفته است. درحالیکه پشتیبانی تنها یک بخش از این تجربه است که در آن مشتری خواستههای خود را مطرح میکند و کمک و راهنمایی دریافت میکند. مثلا با یک اپراتور تماس میگیرد تا از طریق ایمیل قبضی دریافت کند یا با یکی از متخصصین ارتباط داشته باشد.
در اولویت قرار دادن مشتری همیشه برای کسبوکار سودمند است.